KAPSCHování miliard přes mýtné poplatky

Dan Ťok zadal dálniční mýto předraženě u Kapsche za otřesnou cenu, oznámil že není schopen zařídit jinak, a zpupně vyzval kritiky, aby řekli, jak by mýto zajistili oni. Jednoduše, vypsali by soutěž hned po nástupu. Tři roky bohatě stačily na průběh i odvolání, dávno by byl znám vítěz, měl připraveno spuštění, teď, levněji.

listopad 2016    

 

Výmluvy D. Ťoka, že nezná datové struktury Kapsche, možná oklamou laiky jako on, ale ve skutečnosti se tendr dal vypsat bez podrobností o vnitřnostech Kapsche. Příkladem satelitní systém nepotřebuje znát z kapschových vnitřností nic, obejde se bez nich. Galileo létá dávno, GPS mají mobily i hračky, ale Ťok neví,... Nezná ani to, co vědí malé děti, nezná když se to hodí Kapschovi za miliardy, zvláštní.
Ministerstvu přitom stačilo do soutěže zadat vstupní požadavky, která vozidla a na kterých silnicích mají být zpoplatněna, a výstupy, jak se bude fakturovat, jak bude stát inkasovat, smluvní podmínky. Zbytek, své vnitřnosti, by si navrhli soutěžící podle vlastní technologie, vlastních řídících a datových struktur. Byla řada možností, i jiných než družicových.

 

Nemusí se napichovat doprostřed stávajících bran, Ťok to mohl spustit dávno, nemusí "až zítra", jak tvrdí laik na místě ministra. Jehož kvalifikací bylo stáhnutí Skansky do mínusu.
Hlavně že může ťokat s Babišem jako rovný s rovným, žádná luza, šéfovali velkým firmám, a jak je "šikovně" vedli, by mohli vyprávět nevyplacení akcionáři Skansky, okradení akcionáři Agrofirem, vytěsnění podivuhodnými způsoby na fiktivních valných hromadách...

 

Obří kámen Kapsche uvázal na náš krk Dan Ťok (aNO) i na další roky, zjistí vítěze tendru až za další dva roky, pak se odvolá jeden neúspěšný, druhý neúspěšný, pak se vůči nějakému rozhodnutí odvolá původní vítěz,... Celé ty roky bude naše miliardy kapschovat D. Ťok. Připravil nás o 6 miliard.

Že Kapschovo mýto je předražené, je známo 10 let, od začátku smlouvy to "nevonělo, je to měkké a vlhké, co je to?" (ptal se Rychlonožka, klasická literatura, odpověď: "umreme na hnoji!" Na hnoji neschopnosti a korupce.)

Údajná 20% "úspora" je trik předražených hřebíků po 10 korunách "zlevněných o 20%" na 8 korun, zatímco jinde se dají koupit za 1 korunu. NO nekup to když je to předražené na 8 korun za hřebík!

 

Partaj aNO, direktivně řízená papalášem, se holedbala před volbami jak ukončí tunely, ale ve skutečnosti v nich pokračuje, akorát bez povyku, může poukázat že původním autorem tunelů je opoziční ODS, takže mlčí opozice i vláda, a smrádek odklánění opět začíná naplňovat pražskou kotlinu...
Pokračují v tunelech, Ťok razí megalomanské tunelářské varianty nádraží Brno za 60 MILIARD, které by zablokovaly i automobily. (!) Skutečné náklady přestavby uzlu a města se vyšplhají ke 100 MILIARDÁM, uvědomuje si někdo co je to za peníze? Politici a ministerští úředníci ne, z jejich práce to nejde, jim je to pouhé číslo. Odpracovat 100 TISÍC MILIONŮ KČ budeme muset my, zmenšující se skupina reálně užitečně pracujících lidí.
U Prahy teď máme zaplatit další zbytečný tunel souběžně se stávající tratí, v Brně další zbytečný tunel souběžně se silnicí, světové kuriozity zvýší turismus o několik cizinců plácajících se smíchy do stehen. Uštěpačný moravský lid už nad špinavou díru napsal posměšný nápis "Blanka", Pražáci to už znaj, příště v Ústí.

 

Pod záminkou prázdné "světovosti" tlačí betonáři gigantickou sérii tunelů v délce celé republiky, tzv. VRT, za astronomické náklady, zničily by krajinu včetně Vysočiny, zdvojnásobily dluh státu, zadlužily nás co ještě pracujeme, míněno užitečně pracujeme.
Pracujeme za zbytečně malé příjmy, jelikož nás odírají berně na tunely Ťoka.

 

Místo aby ty tunely Babiš ucpal, snížil berně nejvíce zatížené střední třídě, zvýšil příjmy pracujících a drtivě vyhrál volby...


Rozumnějším vedením vysokorychlostních tratí, pokud vůbec nějaké uvažovat, zachovat klidnou přírodu na venkově k rekreaci lidí z měst.

Ušetřit desítky miliard promyšleným řešením nádraží v Brně a přitom ho zachovat ve středu města, zásadní dopravní výhoda, zachovávající výkon MHD i průjezdnost automobilů.

 

Jenže to by nesměl vládnout flákač v mocném křesle, jinak by zpoplatněním kamionů mimo dálnice ochránil vedlejší silnice, městečka a vesnice, chytřejší poplatkovou politikou na železnici zachoval místní tratě a pozvednul čistou dopravu,...  

 

Zdeněk Prochá zka

 

Váš názor:


 



(18.11.): Dnes vydal ÚOHS rozhodnutí, že porušení soutěže a sypání peněz do Kapsche „je  v zájmu státu“. Takže pokud se krade pod slogany „zájmu státu“, Rafaj to posvětí, otřesné, už zase. Svinstvo se snad dělat nemůže ani když ho někdo označí za „zájem státu“, natož když svinstvo a nátlak podlamující stát způsobil stejný pachatel.

Do téhle bryndy, vnucuje vybírání mýta nevýhodným způsobem, smradlavým, Ťok navezl celý stát.

Nicneděláním přivedl nás do presu, teď nátlakem nutí uzavřít nevýhodnou smlouvu, platit do cizí Kapsche.

 

Přitom ještě na podzim, kdy s tím vylezl na světlo se záměrem postavit nás před hotovou věc, i kdyby nás sabotoval Kapsch, se to dalo řešit jinak, ať už napíchnutím bran (brány i data jsou majetkem státu, Kapsch je jen správcem) nebo jinou technologií, a jde to pořád.

 

Než se nový systém odladí, pár měsíců se dalo překlenout po staru (třeba papírovými kupóny). Mýta by se vybralo více, než po miliardovém odhrabu Kapsche. Ministerstvo ignorovalo všechny jiné možnosti, odmítlo nabízenou pomoc.
Dá se to řešit ještě dnes, různými způsoby, ale přechod na jiného provozovatele by byl trapasem vlády, takže Sobotka nehnul prstem, nerozumí věcem a nemá odvahu.

Natož aby halasné vzrůšo vyvolal Rafaj (ČSSD), na to nemá koule, to není jako vozit se po malých rybkách bezvýznamnými pokutami (které zakonec zaplatíme opět my, poplatníci berní).

 

"Zájmem státu" přece není porušování pravidel, stát je tu aby pravidla byla, sám je má dodržovat nepřesněji, když to chce po lidech.

 

 

 

 

P. s.: Po vzpurném zveřejnění těchto článků se za mne pověsil špicl, i na pustém parkovišti za městem, o půlnoci, kličkoval za mnou i v prázdném obchodňáku mezi regály, nic nekupoval, ani košík si nevzal, pár kroků za mnou. Už neskrývají že se mi pověsili na paty. Aby chycený občan věděl, že pokud si pustí ústa na procházku, že po té papuli prostě dostane. Kamkoli se vrtne, budou špiclové, čumí co dělá. Jak jsem tohle zapsal, atypicky houkla siréna zpoza rohu, v úplném tichu minula půlnoc, povalující se dozorce si krátí službu a houknutím  mi připomíná, abych rozvážil co budu psát,  co bude dál,  "na jakou hru se dám"... [©S.Q.]
To atypické houknutí sirény už tu jednou bylo, když jsem si před časem zapsal "za zveřejnění tohohle mne zavřou", fízl houkl stejně atypicky a ojediněle, asi nějaké výhrůžky, počkali venku a vyštěkli "zabijeme tě", tak jsem zveřejnění odložil, přiznávám.
Ale jestli dál bude to nebo ono, vyjde nastejno, a  tak jsem zase zpátky. V podtržených odkazech jsou hezčí písničky, než tento chraptivý zpěv, odkazované písničky mám rád.
Krátký příběh, jak to chodí za fasádou našeho režimu, o odvetné činnosti tajné služby na našem území, je na stránce zde.

 

 

 





 

 

 

 

 

 

 

 

Tunel 6 MILIARD do Kapschy
z našich mýtných poplatků
– a šetrná řešení